Importance of sales management is critical for any organization. In present
scenario, expanding business is not possible without increasing sales
volumes and the goal of effective sales management is to organize sales
team work in such a manner that ensures growing flow of regular customers
and increasing amount of sales.
Sales management entails:
• Defining desired corporate results.
• Working with business partners to ensure goals of both organizations
complement one another.
• Determining the specific activities required to achieve company and
partner objectives.
• Implementing a compensation plan that motivates salespeople to achieve
corporate objectives.
• Providing training and coaching to enable salespeople to meet their
goals.
• Establishing appropriate monitoring systems to ensure activities are
taking place.
• Measuring results by evaluating performances on a regular basis Sales
Management achieves the organization's sales goals in an effective and
efficient manner with the help of other management functions of planning,
staffing, training, leading and controlling organizational resources.
Sales planning involve predicting demand for the product and demand on
the sales assets (machines, people, or a combination of both). Failure to
plan always means lost sales. Planning ensures that when a consumer
wishes to purchase the product, the product is available, but it also means
opportunities for additional sales are presented and the sales assets are
available to exploit these opportunities. Planning should allow for meeting
increasing customer demand for more products, services and/or
customization as the business is growing, but also react quickly when
demand decreases. Sales planning improve efficiency and decreases
unfocused and uncoordinated activity within the sales process.
အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈ
အေရာင္းပိုင္းဟာ
ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းတိုင္း(ကုန္သြယ္ေရာင္း၀ယ္မႈျပဳတဲ့အဖြဲ႔အစည္း)တြင္မဆိုအလြန္အေရးပါတဲ့
အခန္းက႑ တြင္ ရပ္ တည္ေနတာကို
အားလံုးသိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ယခုစီးပြားေရးအခင္းအက်င္းတြင္ ေရာင္းအား
ျမွင့္တက္လာမႈ မရွိဘဲနဲ႔ ဘယ္စီးပါြးေရး မ်ိဳးက တိုးခ်ဲ
႔လုပ္ကိုင္နုိင္ပါ့မလဲဗ်ာ။ေရာင္းအားျမင့္တတ္လာဖို႔နဲ႔
ထိေရာက္ေအာင္ျမင္တဲ့ အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈပန္းတိုင္ကိုေရာက္ ဖို႔ အတြက္
အေရာင္းအသင္းအဖြဲ႔ တစ္ခုဖြဲ႔စည္းရာမွာ
လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြျပည့္တဲ့အေရာင္းသမားေတြရွိေနမွ ျဖစ္မွာပါ။
အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈတြင္ေအာက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္အလက္မ်ားထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။
• အတူတူပူးေပါင္း ထားတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ရလာဒ္မ်ားကို စဥ္းစားျခင္း
(အစည္းအေ၀းမ်ား၊ညွိနိႈင္းမႈမ်ား၊တုိင္ပင္မႈမ်ား၊အၾကံေပးမႈမ်ား
စသည္ျဖင့္…)
• လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္စီးပြားေရးအဖြဲ႔အစည္းအခ်င္းခ်င္းနွစ္ဦးနွစ္ဖက္စလံုးေအာင္ျမင္မႈ
ကို ေရွးရႈမႈရွိျခင္း
• ထိုသို႔ေအာင္ျမင္ရန္ေသခ်ာစြာအေသးစိတ္ခ်မွတ္ထားေသာဦးတည္ခ်က္နွင့္လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားရွိရန္လိုအပ္ျခင္း
• ခ်မွတ္ထားေသာရည္မွန္းခ်က္ကိုေအာင္ျမင္ရန္
အေရာင္း၀န္ထမ္းမ်ားအားတတ္ေစနုိင္သည့္ ထိုက္တန္ေသာ ဆဳေၾကးေကာ္မရွင္နွင့္
မက္လံုးမ်ား ရွိရန္လို ျခင္း။
• အေရာင္းသမားမ်ားအတြက္လိုအပ္ေသာ သင္တနး္မ်ား (ထုတ္ကုန္ဗဟုသုတ product
knowledge ) ကဲ့သို႔ေသာ သင္တန္းမ်ား နွင့္ အျခားလိုအပ္ေသာ အေထာက္အကူျပဳ
သင္တန္းမ်ားေပးျခင္း။
• ခ်မွတ္ထားေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားလုပ္ေဆာင္ေနမႈကို ေသခ်ာေစရန္ လိုအပ္ေသာ
လမ္းညႊန္မႈေပးနုိင္ျခင္း
• အဖြဲ႔အစည္း၏ ပန္းတိုင္သို႔ေရာက္ရွိေအာင္
အျခားစီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ အစီအစဥ္ေရးဆြဲျခငး္၊၀န္ထမ္းခန္႔
ထားျခင္း၊ေလ့က်င့္သင္တန္းေပးျခင္း၊ဦးေဆာင္မႈေပးျခင္းနွင့္ အဖြဲ႔အစည္း၏
အရင္းအျမစ္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းသို႔ကဲ့သို႔
စီမံခန္႔ခြဲမႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအကူအညီျဖင့္
အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈအေျခခံလုပ္နုိင္စြမ္းအား ရဲ့ရလာဒ္နဲ႔ထိေရာက္မႈ
မ်ားကို တုိင္းတာေပးရပါမယ္။
အေရာင္းအစီအစဥ္တစ္ခုေရးဆြဲျခင္းမွာ
ထုတ္ကုန္ရဲ့၀ယ္လိုအား၊ထုတ္လုပ္တဲ့ပစၥည္းေတြရဲ့
လိုအပ္ခ်က္၊(စက္၊လူ၊ႏွစ္ခုစလံုး…) စသည္ျဖင့္ပါ၀င္ပါတယ္။
အစီအစဥ္ေကာင္းတစ္ခုေရးဆြဲရန္ပ်က္ကြက္ျခင္းဟာ
အေရာင္းဆံုးရံႈးျခင္းပဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။အေရာင္း အစီအစဥ္ေကာင္းတစ္ခုဟာ
စားသံုးသူတစ္ေယာက္က ပစၥည္းတစ္ခုကို ၀ယ္ယူေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီပစၥည္းဟာ
ရနုိင္တဲ့အေျခအေန မွာျဖစ္ေနရပါမယ္၊ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ထပ္ေဆာင္း၀ယ္လိုမႈနဲ႔
ထုတ္ကုန္ပစၥည္းထုတ္ေပးမယ့္စက္ေတြ လူေတြ အားလံုးဟာလည္း
အဆင့္သင့္ျဖစ္ေနပါတယ္ဆိုတာမ်ိဳး စားသံုးသူရဲ့ ၀ယ္ယူနုိင္မႈ
အခြင့္အလန္းကို ဖြင့္လစ္ေပးနုိင္တဲ့အစီအစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ရမယ္။အေရာင္း
အစီအစဥ္ေကာင္းတစ္ခုဟာ စီးပါြးေရးလုပ္ငန္းၾကီးတိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ်
စားသံုးသူ ေဖာက္သည္ေတြရဲ့ ထုတ္ကုန္ အေပၚလိုအပ္ခ်က္ ကို
ျပည့္မီေအာင္ျဖည့္ဆည္းေပးနုိင္တဲ့ အစီအစဥ္ျဖစ္ရမွာျဖစ္သလို
၀ယ္လိုအားက်သြားတဲ့ေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘယ္လို ထိမ္းသိမ္းမယ္
ဘယ္လိုလွ်င္ျမန္စြာတံု႔ျပန္မယ္ဆိုတဲ့ ခန္႔မွန္းမႈမ်ိဳးကိုလည္း
ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္တားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အေရာင္းအစီအစဥ္ေကာင္းတစ္ခုဟာ
အာရံုမစိုက္ထားတဲ့ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား
ကိုေလွ်ာ့ခ်ေပးနုိင္သလို
(အေရာင္းသမားေတြအတြက္)ပိုမိုေရာင္းနုိင္စြမ္းအား၊အဖြဲ႔အစည္းရဲ့
ထုတ္လုပ္နုိင္စြမး္အားတို႔ိကုိလည္း တိုးတက္လာေစမွာျဖစ္ပါ တယ္။
Sales tracking is an integral part of ongoing planning and development in
sales management. Ideally, sales information should be gathered on the
sales process and not on the end result. It includes how many customers
you are able to reach, not how many of them are purchasing from you. The
fact that you sold ten widgets is valuable for accounting purposes, but the
fact that so many were walk-ins, so many were out-bound phone sales, and
so many were up-sells, and which sales person or asset did what, would be
better information.
အေရာင္းေျခရာခံျခင္း
အေရာင္းေျခရခံျခင္းဟာ အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ့ဖြဲ႔ျဖိဳးမႈနဲ႔
ေရးဆြဲထားတဲ့အေရာင္းအစီအစဥ္ေတြမွာအေရးပါတဲ့ အပို္္င္းမွာရွိပါတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္လို႔ရတာကေတာ့ အေရာင္းသတင္းအခ်က္အလက္ေတြဆိုတာ
ေရာင္းေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ အတြင္းမွာပဲ စုေဆာင္းသင့္ တာ မ်ိဳး ပါ။
ေရာင္းျပီးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ေျခရာခံတယ္ဆိုတာ
ေဖာက္သည္ဘယ္နွေယာက္ေလာက္လာျပီး ကုန္ပစၥည္းအ ေၾကာင္းေမးလဲ၊ ျပီးေတာ့
ဘယ္ေလာက္က ၀ယ္လဲ။သင္ေရာင္းလိုက္ရတဲ့ ကုန္ပစၥည္း ၁၀ မ်ိဳးေလာက္သာ
ကိန္းကဏာန္းအရ အက်ိဳးအျမတ္ရလိုက္တာမ်ိဳးျဖစ္ျပီး က်န္တာေတြကေတာ့
ဖုန္းနဲ႔ေျဖၾကားေနရတာမ်ိဳးေတြ ၊စံုစမ္းမႈမ်ိဳးေတြ၊ေရာင္းလတၱံ
ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေရာင္းရန္ လ်ာထားမႈေတြေလာက္ပဲရလို္က္တာမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့
သတင္းအခ်က္အလက္ ဆိုတာ ပိုေကာင္းတဲ့ အက်ိဳး အျမတ္ ျဖစ
္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ရေတာ့မေပါ့။
Tracking the point-of-sales information: Software used for sales tracking
should allow sales team leaders to control sales tasks completion by using
reminders and notifications, highlighting overdue tasks, analyzing task
history, as well as keep detailed information on customers and, as
important, the people who didn't buy. The most difficult part of tracking
selling activities is ascertaining whether or not the activities can be tracked
effectively and economically.
အေရာင္းအတြက္အေရးၾကီးတဲ့ (ေဖာက္သည္ရဲ့)သတင္းအခ်က္အလက္ေျခရာခံျခင္း
အခုေခတ္အေရာင္းေဆာ့၀ဲေတြဟာ အေရာင္းအသင္းအဖြဲ႔ရဲ့ေခါင္းေဆာင္(
အေ၇ာင္းမန္ေနဂ်ာ) ကို အေရာင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ၊သတိေပးခ်က္ေတြ၊
ဂရုျပဳရမယ့္အေရးၾကီးအခ်က္ေတြ၊လုပ္ဖို႔က်န္သြားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ၊ျပီးခဲ့တဲ့အေရာင္းစာရင္း
ေတြ၊ေဖာက္သည္ေတြရဲ့ ကိုယ့္ထုတ္ကုန္အေပၚဘာေၾကာင့္မ၀ယ္ၾကတာလဲဆိုတဲ့
အခ်က္ေတြအထိေတာင္ေျခရာခံလို႔ရနုိင္ပါတယ္။ အေရာင္းေျခရာခံမႈရဲ့
အခက္ခဲဆံုးအပုိင္းကေတာ့ အေရာင္းတိုင္းမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႔စီးပါြးေရးအရ
အက်ိဳးရွိရွိ ေျခရာခံမိလိုက္ရဲ့လားဆိုတာမ်ိဳးကိုေသခ်ာေအာင္လုပ္ဖို႔ပါပဲ။
Timely information: If your sales task management system is really great
and duly implemented, the sales manager is informed about all details of
your company's sales process in real time and knows who does what,
when and how.
In the end, management must have measurable methods of knowing if
sales representatives are correctly engaging in the activities that produce
revenue. This leads to three key metrics: the right activities, the right way
and the right amount.Sales management must collect data on how the sales
function as a whole,as well as individual sales personnel, are
progressing through these
"Transitional Milestones" to determine the likelihood of future revenue.
အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား
သင့္ရဲ့အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈစံနစ္ဟာ ထိထိေရာက္ေရာက္နဲ႔
အမွန္တကယ္ပဲအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတာဟုတ္ရိုးမွန္ရင္ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာဟာ
ကုမၸဏီရဲ့အေရာင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုလံုးဟာ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ဘယ္သူေတြက
ဘာလုပ္ေနတယ္ ဘယ္လိုလုပ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ အေသးစိတ္
သိရွိနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ဆံုးေရာက္ရင္ အထက္ပုိင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈ
လူၾကီးပိုင္းကေန အေရာင္းကုိယ္စားလွယ္ေတြဟာ
၀င္ေငြကိုေကာင္းေကာင္းရွာေဖြနုိင္တဲ့ အေရာင္းလုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ အမွန္တကယ္
လုပ္ေဆာင္ေန ၾကရဲ့လားဆိုတာကို တုိင္းတာရပါမယ္။ ဒါကို သံုးမ်ိဳးခြဲျပီး
ေျပာလိုရပါတယ္။လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွန္ရဲ့လား။နည္းလမ္းမွန္ရဲ့လား။ျပီးေတာ့ ပမဏ
(အေရအတြက္)မွန္ရဲ့လားဆိုတာပါပဲ။
အေရာင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈမွေနာင္အနာဂတ္မွာျဖစ္ေပၚလာနုိင္တဲ့အေရာင္း၀င္ေငြကို
ဆံုးျဖတ္နုိင္တဲ့ အေရာင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ခုလံုးေရာ ၊
အေရာင္းသမားတစ္ဦးခ်င္းစီေရာ သူတို႔ရဲ့ လုပ္ေဆာင္နု္ိင္ခ်က္ေတြေရာ စတဲ့
အခ်က္အလက္ေတြအားလံုးကို စုေဆာင္းထားနုိင္ရပါမယ္။
Use of sales reports by internal and external customers: Sales report
is made for internal use for top management. And sales reports are
required for investors, partners and government, so the sales management
system should have advanced reporting capabilities to satisfy the needs of
different stakeholders.
အေရာင္းအစီရင္ခံစာမ်ား
မ်ားေသာအားျဖင့္အေရာင္းအစီရင္ခံစာဟာ ကုမၸဏီအတြင္း လူၾကီးပိုင္းကို
တင္ျပရန္အတြက္သာ ျပင္ဆင္ထားၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒီအစီရင္ခံစာဟာ ကုမၸဏီကို
ရင္းနွီးျမႈပ္နွံထားတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္(
ရွယ္ယာ၀င္ေတြ)ျပီးေတာ့ အစိုးရပိုင္းကိုလည္း တင္ျပဖို႔လိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္အေရာင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈစံနစ္ေကာင္းတစ္ခုဟာ အထက္ပါေဖာ္ျပထားေသာ
ပါ၀င္ပတ္သက္သူအားလံုေက် နပ္ေစမယ့္ အထူးအစီရင္ခံစာကို
တင္ျပေပးနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Responsibilities of Sales Personnel
Sales personnel
They are the people employed to sell the goods or services (mainly of an
organisation). People who are responsible for the sales of either a single
product or the entire range of an organization's products can be called
sales personnel. Sales personnel normally report to a sales manager.
The job of sales personnel involves a number of responsibilities.
• Providing profit contribution
• Creating a proper image for the company and it's products/services
• Achieving the sales targets of the organization
• Satisfying the customers and participating in marketing activities
• He/she is responsible to the customer and society for continuing growth of
the organization.
အေရာင္းသမားရဲ့ တာ၀န္ဝတၱရားမ်ား
အေရာင္းသမား
အေရာင္းသမားဆိုတာ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈပဲျဖစ္ျဖစ္
ထုတ္ကုန္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ေရာင္းခ်ေပးရတဲ့ ၀န္ထမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၸဏီ
ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြကို ေရာင္းခ ်ဖို႔တာ၀န္ရွိတဲ့သူ
ဟာအေရာင္းသမားပါပဲ။အေရာင္းသမားဟာ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာကို
အစီရင္ခံစာတင္ရပါတယ္။မ်ားေျမာင္လွတဲ့အေရာင္းသမားမ်ားရဲ့
တာ၀န္၀တၱရားေတြကေတာ့
• -အျမတ္ရဖို႔
• -ကုမၸဏီရဲ့ ပံုရိပ္ကို ထင္ဟက္ေစမယ့္ ထုတ္ကုန္နဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈျဖစ္ဖို႔
• -အေရာင္းပစ္မွတ္ကို ထိမိေစဖို႔
• -ေဖာက္သည္ေက်နပ္ေစဖို႔နဲ႔ အေရာင္းခ်ဲ႔ထြင္တဲ့ေနရာေတြမွာ ပါ၀င္ဖို႔
• -ေဖာက္သည္ေရာ ကုမၸဏိီဖက္ကပါေရရွည္ အဆက္မပ်က္တိုးတက္ေစဖို႔
စတဲ့၀တၱရားေတြရွိပါတယ္။
Qualities of good sales personnel
Sales people are the backbone of the organization because they have to
face customer and interact with them. Some people say, salesmen are born
salesmen, while others believe that training can help in making good
salesmen. Irrespective of these opinions, good salesman has certain
qualities and abilities as a result he is able to perform better than others.
Philip Kotler has identified two basic qualities of a good sales person
namely, empathy and persuasion. Some of the qualities of a good sales
person are as follows:
အေရာင္းသမားမ်ားရဲ့အရည္အခ်င္းမ်ား
အေရာင္းသမားေတြဟာ ကုမၸဏီရဲ့ေက်ာရိုးလို႔ေတာင္ဆိုနုိင္ပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ ေဖာက္သည္နဲ႔ တုိက္ရုိက္
ဆက္သြယ္ရတဲ့သူေတြျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။တစ္ခ်ိဳ ႔ကေတာ့အေရာင္းသမားေတြဟာ
ေမြးရာပါကြ်မ္းက်င္ၾကတာလို႔ေျပာၾကတယ္။ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ ႔ကေတာ့
ေကာင္းမြန္တဲ့အေရာင္းသမားျဖစ္ေအာင္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးလို႔ရတယ္လို႔ေျပာၾကျပန္ပါတယ္။မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ
အေရာင္းသမားေကာင္းမွာ အျခားအေရာင္းသမားေတြထက္
ေကာင္းမြန္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြေသေသခ်ာခ်ာလိုအပ္ပါတယ္။ Philip Kotler ဆိုသူဟာ
ေကာင္းမြန္တဲ့အေရာင္းသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔လိုအပ္တဲ့အေျခခံအရည္အခ်င္းေတြကို
ေအာက္ပါအတုိင္း သတ္မွတ္ ျပထားခဲ့ပါတယ္။
Ability to estimate customer's needs and desires: He is alert and
quickly determines what the customer wants and the best way to sell.
ေဖာက္သည္ရဲ့လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ဆႏၵကိုခန္႔မွန္းနုိင္တဲ့စြမ္းရည္ရွိရမယ္။
Ambition: He likes to do a good job and is interested in getting ahead with
company's goals and sales objectives.
ကုမၸဏီရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္မ်ားကိုျပည့္မီေစဖို႔ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔သူ႔ရဲ့အလုပ္အေပၚမွာစိတ္၀င္စားမႈနဲ႔မိမိအလုပ္
ကိုၾကိဳက ္နွစ္သက ္တဲ့ သူျဖစ္ရမယ္။
Appearance: Appearance means a lot today and the successful salesman
is neat and organised. He presents himself well in person. Also, he keeps
his desk books and manuals neat and ready for use.
သြင္ျပင္လကၡဏာေကာင္းမြန္ရမယ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့အေရာင္းသမားေကာင္းေတြဟာ
အလြန္ျပင္တတ္ဆင္တတ္ျပီး ေသေသသပ္သပ္ ရွိပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သူကိုယ့္သူ
ဘယ္သူဆိုတာ ကို ေကာင္းစြာ ျပသနုိင္ရတယ္။ (ထုတ္ကုန္အတြက္ )
ကိုးကားစရာစာအုပ္ လိုမ်ိဳး ကို သူ႔အံဆြဲထဲမွ ာ အဆင့္သင့္ထားတတ္ရမယ္။
Business sense: He is quick to learn the strengths and weaknesses of the
company and makes an effort to improvise on the company's strengths.
စီးပါြးေရးအျမင္
သူဟာ သူ႔ကုမၸဏီ လက္ရွိ အားနည္းခ်က္အားသာခ်က္ေတြကို လွ်င္ျမန္စြာ
အကဲျဖတ္နုိင္ျပီး အားသာခ်က္ေတြကို အသံုးခ် နုိင္တဲ့ သူျဖစ္ပါတယ္။
Courtesy: He reveals a sincere desire to help customers and treats them
as guests even when he visits their places of business.
ယဥ္ေက်းျခင္း
ေဖာက္သည္ေတြကို ဧည့္သည္ေတြ
အလည္အပတ္လာတဲ့ပံုစံမ်ိဳးဆက္ဆံျပီးအကူအညီမ်ားကို ေပးတတ္ရပါမယ္။
Creativeness: Imagination, vision and the ability to create ideas make your
man dynamic.
ဖန္တီးနုိင္မႈစြမ္းအား
ပံုစံဖမ္းျခင္း၊ အျမင္ေျပာင္းျခင္း၊နွင့္ ထက္ျမက္ျပီးအေျပာင္းအလဲျမန္တဲ့
ဖန္တီးနိုင္မႈစြမး္ရည္လည္းရွိဖို႔လိုျပန္ပါေသးတယ္။
Enthusiasm: A salesman must radiate enthusiasm during and after the
sales call.
စိတ္အားထက္သန္မႈ
အေရာင္းသမားဟာ ေရာင္းျပီးရင္ျဖစ္ေစ မေရာင္းခင္ျဖစ္ေစ တတ္ၾကြျပီး
ထက္သန္ေနတဲ့သူျဖစ္ရပါမယ္။
Figure sense: He should have the mathematical ability to figure and fill up
order form correctly and to make the necessary reports.
ကိန္းကဏန္းအျမင္
အေရာင္းသမားဟာ ကိန္းကဏန္းေတြနဲ႔ သခၤ်ာစြမ္းရည္လည္းရွိမွျဖစ္မွာပါ။(
အစီရင္ခံစာေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္တင္ျပနုိင္ဖို႔)
Flexibility: A good salesman is able to adapt himself to a variety of
customers. Each contact may require a adapting the sales talk, speech
habits and even appearance.
ေျပာင္းလဲျပင္လြယ္မႈ
အေရာင္းသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ အျခားမတူကြဲျပားတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔
လိုက္ေလ်ာညီေထြေနတတ္ရပါမယ္။
Friendliness: A salesman should be able to make people like him and he
must like to meet people.
ခင္တတ္မင္တတ္ရမယ္
Health: Good health generates energy and energy is needed to sell. Poor
health prevents many salesmen from fulfilling their potentials.
က်န္းမာေရး
ေကာင္းေကာင္းေရာင္းနုိင္ဖို႔က်န္းမာေရးကလည္းေကာင္းဖို႔လိုေသးတယ္။
Integrity: A salesman must be trusted to do his job well. He cannot help
but he successful when his customers trust him.
ရိုးသားျခင္း
အေရာင္းသမားေကာင္းဆိုတာ ယံုရတဲ့သူျဖစ္ရမယ္။ ေဖာက္သည္က ယံုၾကည္တဲ့ေနာက္မွာ
သူေအာင္ျမင္ျပီေပါ့။
Interest in his job: He likes selling and working for the company.
စိတ္၀င္စားျခင္း
သူ႔အလုပ္ကိုသူစိတ္၀င္စားဖို႔လိုတယ္။
Knowledge: In some business, sales person must also have a through
knowledge of the highly specialized products or services his employer
offers. In some cases, this knowledge can be gained only by years of
experience.
ဗဟုသုတ
အခ်ိဳ႔လုပ္ငန္းေတြမွာေတာ့ အေရာင္းသမားဟာ
ထူးျခားတဲ့ထုတ္ကုန္ေတြ၊၀န္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး သူ႔လုပ္ငန္းရွင္က သူ
႔ကို ေရြးခ်ယ္ ကမ္းလွမ္းျပီးခန္႔ထားတာမ်ိဳးရွိတတ္ေပမယ့္ ဗဟုသုတ
ဆိုတာကေတာ့ သူ႔ရဲ့အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔လုပ္သက္ေပၚမွာ မ်ားစြာ မူတည္ ေနပါတယ္။
Loyalty: He must be able to impress upon his customers the idea that his
company is the best in the business.
သစၥာရွိမႈ
သူဟာ သူ႔ေဖာက္သည္ရဲ့အျမင္မွာ သူ႔ကုမၸဏီက စီးပါြးေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုလံုးမွာ
အေကာင္းဆံုးလို႔ထင္ေနေစေအာင္ အထင္ၾကီးယံုၾကည္ေနရပါမယ္။
Mental abilities: He has the intelligence to understand your products and
those of your competitors. He must know how to use words, to understand
and direct people and to remember names and faces. He should also be
able to understand prospective customers and know how to act under
varying conditions.
စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္းမ်ား
သူက ဉာဏ္ေကာင္းျပီး သူ႔ထုတ္ကုန္ေတြနဲ႔ ျပိဳင္ဖက္ေတြကို
နားလည္နုိင္ရပါမယ္။ စကားလံုးေတြကို ဘယ္လိုအသံုးျပဳရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ၊
သူဆက္သြယ္ေနတဲ့ ေဖာက္သည္ေတြ ရဲ့နာမည္ေတြ မ်က္နွာေတြ ကိုလည္းမွတ္မိရပါမယ္။
သူဟာ ေဖာက္သည္ေတြရဲ့ ေျပာင္းလဲေနတတ္တဲ့
အေျခအေနေတြအေပၚနားလည္မႈေပးနုိင္တဲ့သူလည္းျဖစ္ရမယ္။
Motivation: He must have more than just an interest in selling. They live in
the present and not in the future. They do not want power over others and
prefer not to work under close supervision.
တတ္ၾကြျခင္း
သူက ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ကို ၾကည့္တတ္ျပီး အေရာင္းကို ပဲစိတ္၀င္စားေနတဲ့
သူျဖစ္ရမယ္။ သူတို႔ဟာ အျခားသူေတြကို ပါ၀ါျပဖို႔ စိတ္မ၀င္စားသလို
သူတို႔ကို အနီးကပ္စီမံၾကီးၾကပ္တာကိုလည္း မခံခ်င္ၾကပါဘူး။
By ဒ ရုမ္း <drome.weapon@gmail.com>
No comments:
Post a Comment