Sunday, October 7, 2012

စီမံခန္႔ခြဲမႈအေၾကာင္း(၄) ကုမၸဏီအတြင္းအရည္အေသြးျမွင့္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားဖြဲ႔စည္းျခင္း

Quality Circles

The concept behind quality circles is widely believed to have been
developed in Japan in 1962 by Kaoru Ishikawa as a method to improve
quality, though it is also argued that the practice started with the
United States Army soon after 1945, whilst restoring the war torn
nation, and the Japanese adopted and adapted the concept and its
application.

အေရအေသြး ျမွင့္တင္မႈ ကုမၸဏီအတြင္းအဖြဲ႔ အစည္းမ်ား
အေရအေသြးျမွင့္တင္မႈ ကုမၸဏီအတြင္းအဖြဲ ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းျခင္း သေဘာတရားသည္
၁၉၆၂ ခုနွစ္တြင္ ဂ်ပန္နုိင္ငံမွ အီရွိီကာ၀ါ ဆိုသူက ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ျပီး
အေရအေသြး တိုးတတ္မႈအတြက္နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္အသံုးျပဳေနၾကပါသည္။
သို႔တိုင္ေအာင္ ဤအေလ့အက်င့္သည္ အေမရိကန္စစ္တပ္တြင္ ၁၉၄၅ ခုနွစ္ကတည္းက
စတင္အသံုးျပဳေနျပီျဖစ္ေၾကာင္းတစ္ခ်ိဳ ႔က ေထာက္ျပၾကသည္။သူတို႔အဆိုအရ
ဂ်ပန္တို႔က ထိုအေလ့အ က်င့္ကို အေမရိကန္စစ္တပ္မွ
ပံုစံပြားကူးယူအတုခိုးထားျပီး သေဘာတရားတစ္ခ်ိဳ ႔ကို
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားသည္ဟု လည္းဆိုၾက ပါသည္။

A quality circle is a volunteer group of employees from the same work
area who meet together to discuss workplace improvement. The circle is
empowered to promote and bring quality improvements through to
fruition. Though quality circles are not the silver bullet solution
for quality improvement, with the right top end management commitment,
resources, and organisation, they can support continuous quality
improvement at shop floor level.

အေရအေသြးျမင့္တင္မႈအတြက္ ကုမၸဏီမွ ဖြဲ႔ေပးထားေသာ
အသင္း၀င္၀န္ထမ္းမ်ားသည္အျခားေသာ အလုပ္ခြင္၀န္ထမ္းမ်ားနွင့္
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လွ်က္ကုမၸဏီ ၏ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းကို
လုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။အေရအေသြးျမွင့္တင္မႈ အသင္ း သည္
ထုတ္ကုန္အေရအေသြးျမင့္တက္ရန္၊နွင့္ ကုမၸဏီတိုးတက္ရန္အတြက္ လႈံ
႔ေဆာ္တုိင္းတြန္းရန္ပင္ျဖစ္သည္။ဤ အေရအေသြး ျမွင့္တင္အစီအစဥ္သည္
မည္မွ်ပင္ေကာင္းမြန္ေနေစကာမူ ကုမၸဏီတိုးတက္မႈ အားလံုးအတြက္
အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ရန္ မလြယ္ကူ လွေခ်။စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေခါင္းၾကီးပိုငး္၊
အရင္းအျမစ္မ်ားနွင့္အဖြဲ႔အစည္း စသည့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္သည္မ်ား၏
ပါ၀င္ပူးေပါင္းမႈ ကင္းမဲ့လွ်င္လည္းအေရအေသြးျမွင့္တင္မႈ
အသင္းအဖြဲ႔၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ခိုင္ခိုင္မာမာ
ေအာင္ျမင္နိင္မည္မဟုတ္ေခ်။

Because of the social focus of a Quality Circle group, they can not
only improve the performance or an organisation, but also motivate and
enrich the work lives of fellow employees. A typical Quality Circle
group will display a good approach to:

    * Analysing the context of a problems and its situation
    * Define exactly what the problem is and the relationship between
its component parts
    * Identify and verify that the causes are indeed causes, ensuring
that solutions address the real problem
    * Define, quantify and measure the impact of a given problem
    * Understand the quality objectives
    * Create a solution to a given problem

အေရအေသြးျမွင့္တင္မႈ အသင္းအဖြဲ႔သည္ လူ႔သေဘာသဘာ၀
ကိုအေျချပဳအရင္းတည္ထားရကား ကုမၸဏီ၏ တိုးတက္မႈ ရလာဒ္ အျပင္
၀န္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အလုပ္အေပၚတြင္ တတ္တတ္ၾကြၾကြျဖင့္
အခ်င္းခ်င္းပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားလည္း
ရရွိလာနုိင္ေပသည္။
       ျပႆနာတစ္ရပ္ျဖစ္ပြားလာပါက..ျပႆ
vနာ၏ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းကိုနွင့္ျဖစ္ပံုျဖစ္နည္းအေျခအေနကိုခြဲျခမ္းပါ။
       ျပႆနာက ဘာဆိုတာရယ္၊
v
ျပႆနာရဲ့အစိတ္အပုိင္းမ်ားအၾကားအခ်င္းခ်င္းဆက္ႏြယ္မႈပုိင္းကို ေဖာ္ထုတ္ပါ။
       ျပႆနာအစစ္အမွန္နွင့္ ေျဖရွင္းရန္အေျဖမ်ားကို ေသခ်ာေစျခင္းျဖင့္ျပႆနာ၏
v
အက်ိဳးနွင့္အေၾကာင္းကိုသတ္မွတ္ပါ။
       အက်ိဳးသက္ေရာက္နုိင္ေသာ ျပႆနာ၏အတုိင္းအတာ နွင့္ ပမာဏ ကိုသတ္မွတ္ပါ။
v
       အေရအေသြးျပည့္မီေသာ ဦးတည္ခ်က္ကို နားလည္ထားပါ။
v
       ျပႆနာ၏ အေျဖကို ေဖာ္ထုတ္ပါ။
v
Quality Circle groups generally address issues such as improving
safety, improving product design, and improving manufacturing process.
Because Quality Circle groups remain intact from project to project
they have the advantage of consistency, though they retain the option
to call in expertise or request training when needed.

Techniques used by a Quality Circle group will usually consist of
process capability flow charts, lot sampling, brainstorming, cause and
effect analysis, reverse engineering, value analysis, and pareto
analysis.

Japanese Quality Circles demonstrated the effectiveness of worker
teams in identifying and solving process problems in their own work
areas. However the more serious quality problems from
non-manufacturing organisations often arise in activities that span
more than one department or function.
ကုမၸဏီက ဖြဲ႔စည္းေပးလိုက္တဲ့ ရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈအဖြဲ႔ ဟာ
လုပ္ငန္းခြင္လံုးျခံဳမႈ၊ ထုတ္ကုန္ေတြရဲ့ ဒီဇိုင္းတိုးတက္မႈ၊ ထုတ္
လုပ္မႈလုပ္ငန္းလုပ္ငန္းေဆာင္တာ ေတြမွာ
တိုးတက္ေစဖို႔တာ၀န္ရွိပါတယ္။ဒီအဖြဲ႔ ဟာ စီမံကိန္းေတြ စီမံကိန္းေတြ
တုိင္းမွာ အက်ိုး အျမတ္ဘယ္ေလာက္ရွိေနသလဲဆိုတာရယ္၊ လိုအပ္ရင္
ကြ်မ္းက်င္သူေတြကို ေခၚဖို႔ ( ငွားရမ္းဖို႔ ) နဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြ
အရည္အေသြးလို အပ္မႈရွိတယ္ထင္ရင္လည္း ေလ့က်င့္မႈသင္တန္းေတြ ေပးဖို႔
ေတာင္းခံ ဆႏၵျပဳနုိင္ပါတယ္။
ဒီအရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ အဖြဲ႔ရဲ့ သူ႔လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ အသံုးျပဳေလ့ျပဳထ
ရွိတဲ့ နည္းပညာေတြကေတာ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေဖာ္ေဆာင္မႈ လမ္းစဥ္ျပ ပံုစံ ( flow
chart ) ေတြ။ နမူနာျပဳလုပ္ငန္းစဥ္ေတြ။ဦးေနွာက္ကို
ပံုမွန္ထက္ပိုမိုအလုပ္ေပးျခင္း နည္းလမ္းေတြ။ က်ိဳးေၾကာင္းျဖစ္တည္မႈ
ဆက္စပ္သေဘာတရားေတြ၊ ရန္ပံုေငြတည္ေဆာက္ပံုေလ့လာမႈေတြ၊တန္ဖိုးခြဲျခမ္းသတ္
မွတ္ျခင္း ေတြ၊ ပေရတို ခ်က္ လို႔ေခၚတဲ့ 80:20 အခ်ိဳးခ်နည္း စတဲ့
နည္းလမ္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြရဲ့ အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈစက္၀န္းဟာ အလုပ္သမားေတြအတြက္
သူတို႔အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ေနက် လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈ
စီးေၾကာင္းအလိုက္ျဖစ္ပြားလာတတ္တဲ့ ျပႆနာေတြကိုေျဖရွင္းျခင္း ၊ ျပႆနာရဲ့အ
တိမ္အနက္ သတ္မွတ္ျခင္း၊ ျပီးေတာ့ ျပႆနာရဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ကို
ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ပါတယ္။သို႔ေသာ္လည္း ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းပိုင္းမွာ မဟုတ္တဲ့
အရည္အေသြးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အျခားျပႆနာေတြကေတာ့ ဌာနေတြ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု
ရဲ့လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈေတြၾကားမွာ ျဖစ္ပြာ း ေပၚေပါက္လာတတ္ပါေသးတယ္။

A Quality Circle

A Quality Circle is a volunteer group composed of workers (or even
students) who meet to discuss workplace improvement, and make
presentations to management with their ideas, especially relating to
quality of output in order to improve the performance of the
organization, and motivate and enrich the work of employees. Typical
topics are improving occupational safety and health, improving product
design, and improvement in manufacturing process.

The ideal size of a quality circle is from eight to ten members.

Quality circles have the advantage of continuity; the circle remains
intact from project to project.

Quality circles were first established in Japan in 1962, and Kaoru
Ishikawa has been credited with their creation. The movement in Japan
was coordinated by the Japanese Union of Scientists and Engineers
(JUSE).

The use of quality circles then spread beyond Japan. Quality circles
have been implemented even in educational sectors in India and QCFI
(Quality Circle Forum of India) is promoting such activities.

There are different quality circle tools, namely:

    * The Ishikawa diagram - which shows hierarchies of causes
contributing to a problem
    * The Pareto Chart - which analyses different causes by frequency
to illustrate the vital cause
    * The PDCA-Deming wheel - Plan, Do, Check, Act, as described by W.
Edwards Deming
အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ အဖြဲ႔
ဤအဖြဲ႔ဟာ ၀န္ထမ္းေတြထဲက ၀ါသနာအေလ်ာက္ ပါ၀င္ခ်င္သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုမၸဏီက
ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ငန္းခြင္ရဲ့
တိုးတက္မႈမ်ားကိုေဆာင္ရြက္ျခင္း။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ လူၾကီးပိုင္းသို႔
အစီရင္ခံစာမ်ားတင္ျပရျခင္း။ အၾကံေပးစာမ်ားတင္ျပရျခင္း။ကုမၸဏီရဲ့
လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြမႈ
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြပိုမိုေကာင္းမြန္လာေအာင္လႈံ႔ေဆာ္ေပးျခင္းတတ္ၾကြျပီး
လုပ္ခ်င္စိတ္ကိုင္ခ်င္စိတ္အ ျပည့္ရွိတဲ့
၀န္ထမ္းေတြပိုမိုမ်ားျပားလာေစေရးမွာလည္း လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။အဓိက
ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အလုပ္ခြင္ အႏၱရာယ္ ကင္းစင္ေရး။ ထုတ္ကုန္
ဒီဇိုင္းတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေရး။ထုတ္လုပ္မႈစံနစ္ပိုမိုေကာင္းမြန္ေရးတို႔ျဖစ္ပါတယ္။
အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ ပံုစံအဖြဲ ႔ေတြ ဖြဲ႔စည္းျခင္းကို ၁၉၆၂ ခုနွစ္
ဂ်ပန္နုိင္ငံမွာ ပထမဆံုး ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။အီရွီကာ၀ါ ဟာ သူ႔ ရဲ့
အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ စက္၀န္းကို တီထြင္မႈအတြကအလြန္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ထိုကဲ့သို႔လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဂ်ပန္ ျပည္ ေထာင္စု
သိပၸံပညာရွင္မ်ားနွင့္ အဂၤ်င္နီယာမ်ားအဖြဲ႔ က
ပူးေပါင္းျပီးအေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ကုမၸဏီအတြင္းအရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ အဖြဲ႔မ်ား
အသီးသီးဖြဲ႔စည္းျခင္းမ်ား ဂ်ပန္နုိင္ငံတြင္ က်ယ္ျပန္႔လာပါတယ္။ထိုမွ
တစ္ဆင့္ အိႏိၵယ နုိင္ငံအတြင္းတြင္ ပညာေရးက႑မ်ားအထိ ျပန္႔ပါြးလာတာမ်ိဳး ၊
အိႏိၵယအရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈ ဖိုရမ္ (QCFI) အျဖစ္အထိ ပိုမိုတိုးတက္လာတာကို
ေတြ႔ရပါတယ္။
အရည္အေသြးျမွင့္တင္မႈနည္းလမ္းသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။
အီရွီကာ၀ါ ဒိုင္ယာဂရမ္-ျပႆနာျဖစ္ပြားပံုကို အက်ိဳးအေၾကာင္းျဖစ္ပြားပံု
အဆင့္ဆင့္ေဖာ္ျပထားေသာပံုစံ
ပေရတိုခ်က္             -၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ အက်ိဳးဆက္ဟာ ၈၀
ရာခိုင္ႏႈန္းအေၾကာင္းအရင္းခံေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ ခ်က္ပံုစံ
ပီဒီစီေအစက္၀ုိင္း       - အစီအစဥ္ဆြဲျခင္း( plan )၊
အစီအစဥ္အတုိင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္း (do ) အစီအစဥ္အတိုင္းဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးျခင္း
(check ) ႏွင့္ စစ္ေဆးျပီးသည့္အတိုင္းျပည္လည္ ျပင္ဆင္လုပ္ေဆာင္ျခင္း (act
) ဆိုတဲ့ သံသရာ စက္၀ုိင္းပံုစံ တို႔ပဲျဖစ္ ပါတယ္။


Written by ဒ ရုမ္း (drome.weapon@gmail.com)

 

No comments: