Thursday, October 11, 2012

စီမံခန္႔ခြဲမႈအေၾကာင္း(၇) ေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္ေရးသေဘာတရားမ်ား (က)

ေစ်းကြက္ သေဘာတရားမ်ား
Marketing Concepts :
Studies reveal that different organisations have different perceptions
of marketing. And these differing perceptions have led to the
formation of different concepts of marketing such as
1. The Exchange Concept
2. The Production Concept
3. The Product Concept
4. The Selling Concept
5. The Marketing Concept
6. The Societal Marketing Concept.

ကြဲျပားျခားနားမ်ားျပားလွတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ကုမၸဏီေတြမွာ
ေစ်းကြက္အတြင္းထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ဖို႔အတြက္ မ်ားျပားကြဲျပားတဲ့
ေစ်းေရာင္းျခင္း သေဘာတရားမ်ားရွိၾကပါတယ္။ ေအာက္ပါတို႔ိကိုၾကည့္ပါ။
၁-လဲလွယ္္ျခင္းသေဘာတရား
၂-ထုတ္လုပ္ျခင္းသေဘာတရား
၃-ထုတ္ကုန္ သေဘာတရား
၄-ေရာင္းခ်ျခင္းသေဘာတရား
၅-ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္ျခင္းသေဘာတရား
၆-ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္ျခင္းသေဘာတရား
တို႔ဟာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ေစ်းကြက္သေဘာတရားေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။

1. The Exchange Concept : The exchange concept of marketing, as the
very name indicates, holds that the exchange of a product between the
seller and the buyer is the central idea of marketing. While exchange
does form a significant part of marketing, to view marketing as a mere
exchange process would amount to a gross undermining of the essence of
marketing. A proper scrutiny of the marketing process would readily
reveal that marketing is much broader than exchange. Exchange covers
the distribution aspect and the price mechanism involved in marketing.
The other important aspects of marketing, such as concern for the
customer, generation of value satisfactions, creative selling and
integrated action for serving the customer, get completely
overshadowed in the exchange concept of marketing.

၁-လဲလွယ္ျခင္းသေဘာတရား
ဒီသေဘာတရားမွာ ေရာင္းသူ၀ယ္သူ နွစ္ဦးစလံုးရဲ့ တူညီတဲ့ အျမင္နဲ႔
ေစ်းေရာင္းေစ်း၀ယ္တစ္ခု လဲလွယ္လုပ္ေဆာင္တာပါပဲ။ ေစ်းကြက္ အနွစ္သာရကို
ေျခေျချမစ္ျဖစ္ သိရွိ ထားမွာသာ လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္းဟာ အေရးပါတဲ့
အခန္းက႑မွာ ပါ၀င္နုိင္မွာပါ။
ထိေရာက္တဲ့ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႔ထြင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ကိုေလ့လာၾကည့္လိုက္ရင္
လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္းထက္မ်ားစြာက်ယ္ျပန္႔ တာကို ေတြ႔
ုနိုင္ပါတယ္။လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္ျခင္း က အသြင္အျပင္( ထုတ္ကုန္ ရုပ္ထြက္)
နွင့္ ေစ်းနႈန္းကစားျခင္း တြင္သာ ေစ်းကြက္ သေဘာ တရားမွာ
ပတ္သက္မႈရွိပါတယ္။ေနာက္အေရးပါတဲ့ ေစ်းကြက္သေဘာတရားရဲ့ အသြင္အျပင္ကေတာ့
ေဖာက္သည္နဲ႔ ပတ္သက္မႈရွိတာ၊ ေဖာက္သည္ေက်နပ္မႈ တန္ဖိုးသစ္၊ ေဖာက္သည္ကို
၀န္းေဆာင္မႈေပးရာမွာ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္မႈနဲ႔ အေရာင္း ဖန္တီးမႈ
အသစ္အဆန္းေလးေတြကလည္း လဲလွယ္ေရာင္း၀ယ္မႈမွာ အေရးပါ ပါတယ္။



2. The Production Concept: This philosophy holds that customers favour
those products with low offered price and easily available products.
Thus this concept holds that high production efficiency and wide
distribution coverage would sell the product offered to the market.
Organisations voting for this concept are impelled by a drive to
produce all that they can. Naturally they get focussed on production
and put all their efforts toward that aspect of the organisation. They
do achieve efficiency in production. But their thinking is guided by
the assumption that the steep decline in unit costs arising from the
maximisation of output would automatically bring them all the
customers and all the profits that they need. But, they do not get the
best of customer patronage. Customers, after all, are motivated by a
variety of considerations in their purchases. As a result, the
production concept fails to serve as the right marketing philosophy
for the enterprise.
Production concept is applicable in situations where demand exceeds supply.


၂- ထုတ္လုပ္မႈ သေဘာတရား
ဒီသေဘာတရားမွာ ေဖာက္သည္ရဲ့ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေတြအေပၚ ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔
လြယ္လင့္တကူ ရရွိနု္ိင္မႈ အျမင္ကိုဦးစားေပးထားတဲ့ အေတြးအေခၚပဲျဖစ္ပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲကို တင္သြင္းထားတဲ့ မိမိတို႔ေရာင္းမယ့္ ထုတ္ကုန္ဟာ
ထုတ္လုပ္မႈနုိင္မႈ စြမ္းအားျမင့္မား ေနရံုသာမက
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ျဖန္႔ျဖဴးနုိင္မႈ သေဘာတရားကို  ဆိုလိုပါတယ္။
အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ဒီသေဘာတရားအေပၚဆႏၵကေတာ့ ထုတ္ကုန္ေတြကို
ထြက္နုိင္သမွ်မ်ားမ်ားထုတ္လုပ္နုိင္မႈကိုသာ တြန္းအားေပးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း ထုတ္ကုန္မွာ အာရံုစူးစိုက္ျပီး ( ဦးတည္ခ်က္ထားျပီး)
သူတို႔လုပ္ကိုင္နုိင္မႈ စြမး္အင္ေတြအားလံုးကို
ထုတ္လုပ္မႈအေပၚအသံုးခ်တာကို အဖြဲ႔အစည္းဖက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့
သဘာ၀က်တယ္လို႔ေတာ့
ဆိုနုိင္ပါတယ္။သူတို႔ထင္တဲ့အတုိင္းလည္းထုတ္ကုန္အေရအတြက္အျမင့္ဆံုးအထိျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္သူတို႔ဟာ ထုတ္ကုန္မ်ား နုိင္သမွ် မ်ားမ်ား ( အျမင့္ဆံုး)
အထိထုတ္လုပ္နုိင္မႈဟာ ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္ကို နည္းေစျပီး
ေဖာက္သည္ေတြေရာ အျမတ္ေတြ ေရာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း
ရရွိနုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းယံုၾကည္လွ်က္ရွိပါသည္။ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ
ေဖာက္သည္ရဲ့ အထူးေစာင့္ၾကည့္ ဂရုစိုက္မႈကို မခံရပါဘူး။ ေဖာက္သည္ဆိုတာ
သူတို႔ ၀ယ္ယူေနစဥ္အတြင္းမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စဥ္းစားစရာေတြက
လႈ႔ံေဆာ္မႈေတြကို ခံေနၾကရတဲ့သူေတြေလ။ရလာဒ္ကို ေျပာရရင္ေတာ့ ထုတ္လုပ္မႈ
သေဘာတရားဟာ မွန္ကန္တဲ့ေစ်းကြက္ခ်ဲ ႔ထြင္မႈမွာ မသင့္ေလ်ာ္ ပါဘူး။
ထုတ္လုပ္မႈ သေဘာတရားဟာ ၀ယ္လိုအားက ေရာင္းလိုအားထက္ ပိုေနတဲ့ ေစ်းကြက္
အတြက္ပဲ အသံုးခ်လို႔ရနုိင္ပါတယ္။



3. The Product Concept: This philosophy holds that customer favours
quality, performance, innovative features etc. The buyer will admire
such products. Therefore firms following this philosophy believe that
by making superior products and improving their quality overtime, they
will be able to attract customers.
The product concept is somewhat different from the production concept.
Whereas the production concept seeks to win markets and profits via
high volume of production and low unit costs, the product concept
seeks to achieve the same result via product excellence - improved
products, new products and ideally designed and engineered products.
It also places the emphasis on quality assurance. They spend
considerable energy, time and money on research and development and
bring in a variety of new products.
They fail to find out what the consumers actually need and what they
would gladly accept. When organisations fall in love with the product
it leads to marketing Myopia because the focus is on the product
rather than on the customer needs.
၃-ထုတ္ကုန္သေဘာတရား
ဤသေဘာတရားကေတာ့ ေဖာက္သည္ေတြဟာ ထုတ္ကုန္ရဲ့ အရည္အေသြး၊
လုပ္ေဆာင္နုိင္စြမ္းအင္၊ဆန္းသစ္တဲ့ ပံုစံ စတဲ့အရာေတြမွာ
အေလးေပးတတ္တယ္လို႔ယူဆတဲ့ အေတြးအေခၚပဲျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ဒီသေဘာတရားကို
ကုိင္ဆြဲ ထားတဲ့ လုပ္ငန္း(ကုမၸဏီ)ဟာ သူတို႔အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ပစၥည္းေတြ
၊ အရည္အေသြးျပည့္ထုတ္ကုန္ေတြက ေဖာက္သည္ကို ဆြဲေဆာင္ နုိင္လိမ့္မယ္လို႔
တစ္သတ္မွတ္တည္း ယူဆလိုက္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ထုတ္ကုန္ သေဘာတရားဟာ
ထုတ္လုပ္မႈသေဘာတရားနဲ ႔ ကြာ ျခားခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ ထုတ္လုပ္မႈ
သေဘာတရားက ပစၥည္းမ်ားမ်ားထုတ္လုပ္နုိင္ျခင္းဟာ ကုန္က်စရိတ္သက္သာျပီး
အျမတ္အစြန္းမ်ားမ်ားရရွိေစလိမ့္မယ္လို႔ အယူအဆကို အေျခခံျပီး
ထုတ္လုပ္မႈကို အားျဖည့္ေဆာင္ရြက္သလို၊ ထုတ္ကုန္ သေဘာ တရားကေတာ့
ပစၥည္းရဲ့အရည္အေသြးေကာင္းမြန္မႈ၊ ဆန္းသစ္မႈ ။ အိုင္ဒီယာေကာင္းမႈ
၊နည္းပညာျမင့္မားမႈ ေၾကာင့္ အျမတ္မ်ားမ်ားရျပီး ေဖာက္သည္ကို
ဆြဲေဆာင္နုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ယူဆ တဲ့ သေဘာတရားဘဲျဖစ္ပါတယ္။
ႏွစ္ခုစလံုးကေတာ့ ေဖာက္သည္နဲ႔ စားသံုးသူေတြကို သုေတသနနဲ႔ ဖြ႔
ံျဖိဳးမႈအစီအစဥ္ေတြကို
မျငီးေငြ႔နုိင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ေတာ့လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ေဖာက္သည္
နဲ႔ စားသံုးသူေတြ က ဘာကို အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနတယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔
ပ်က္ကြက္ေနတတ္ ပါတယ္။အကယ္၍ ကုမၸဏီ ဟာ ထုတ္ကုန္အေပၚမွာပဲ
အာရံုစူးစိုက္မႈမ်ားေနရင္ေတာ့ ေရတိုေစ်းကြက္အျမင္ ( marketing myopia)
ဆီကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ
ထုတ္ကုန္အေပၚမွာ ေဖာက္ သည ္ေတြရဲ့လိုအပ္ခ်က္ ေတြ ထက္ ပိုျပီးအေရး
ေပးလြန္းလိို႔ျဖစ္ပါတယ္။

Written By ဒ ရုမ္း <drome.weapon@gmail.com>

No comments: